Porady telefoniczne:
Bezpłatne telefoniczne porady prawne z zakresu prawa pracy udzielane są pod numerami telefonów:
- 801 002 419 - dla dzwoniących z telefonów stacjonarnych
- 459 595 419 - dla dzwoniących z telefonów komórkowych
od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 15:00.
(koszt połączenia zależny od stawek operatora; koszty naliczane są od momentu połączenia z infolinią, tj. również za czas oczekiwania)
Porady prawne osobiste:
Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi al. Kościuszki 123
- Poniedziałek 10:00 - 18:00
- Środa 10:00 - 16:00
- Piątek 8:00 - 14:00
Oddział w Piotrkowie Trybunalskim ul. 3-go Maja 2
- Poniedziałek 9:00 - 15:00
- Środa 9:00 - 15:00
- Piątek 9:00 - 15:00
Oddział w Sieradzu ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 64
- Poniedziałek 9:00 - 15:00
- Środa 9:00 - 15:00
- Piątek 9:00 - 15:00
Oddział w Skierniewicach ul. Reymonta 23
- Poniedziałek 9:00 - 14:00
- Czwartek 9:00 - 14:00
Oddział w Kutnie ul. ul. Grunwaldzka 5
- Poniedziałek 9:00 - 15:00
- Czwartek 9:00 - 15:00
Porady prawne dla uchodźców z Ukrainy:
Od 3 marca 2022 roku Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi rozpoczął udzielanie osobistych porad prawnych na rzecz uchodźców z Ukrainy. Przedmiotem porady może być
w szczególności uzyskanie informacji z zakresu prawa pracy bądź legalności zatrudnienia cudzoziemców na terenie RP.
Porady są udzielane w wtorki i czwartki od 10:00 do 12:00 w siedzibie Okręgowego Inspektoratu Pracy w Łodzi (91-441 Łódź, al. Kościuszki 123) w pok. nr 303 (III piętro).
Porady we wskazanych powyżej sprawach można również uzyskać za pomocą środków komunikacji elektronicznej: dlaukrainy@lodz.pip.gov.pl.
ЮРИДИЧНІ КОНСУЛЬТАЦІЇ ДЛЯ БІЖЕНЦІВ З УКРАЇНИ
З 3 березня 2022 року Районна Інспекція Праці в Лодзі починає надавати індивідуальну юридичну консультацію біженцям з України. Предметом консультації може бути, зокрема, отримання інформації щодо трудового законодавства чи законності працевлаштування іноземців на території Республіки Польща.
Консультація надаватиметься у вівторок та четвер з 10:00 до 12:00 в будинку Районної Інспекції Праці в Лодзі (91-441 Łódź, al. Kościuszki 123), в кабінеті № 303.
Консультації з вищезазначених питань можна отримати також за допомогою електронної пошти dlaukrainy@lodz.pip.gov.pl
Porady z zakresu legalności zatrudnienia obywateli Ukrainy na terytorium RP w języku ukraińskim udzielane są w poniedziałek, wtorek i środę w godzinach od 16:00 do 20:00 pod numerem telefonu 22 111 35 29.
Консультації з питань законності працевлаштування громадян України на території Республіки Польщі укаїнською мовою надаються в понеділок, вівторок та середу з 16.00 до 20.00 за телефоном 22 111 35 29.
Porady prawne on-line:
Korzystając z aplikacji MS TEAMS w każdy wtorek w godzinach od 10:00 do 12:00
- szczegóły pod adresem: Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi | Porady prawne za pomocą aplikacji Microsoft TEAMS (pip.gov.pl)
Porady prawne z wykorzystaniem języka migowego:
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19.08.2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r., poz. 1824), Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi zapewnia dostęp do świadczenia usług tłumacza języka migowego osobom doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, zwanymi dalej „osobami uprawnionymi”.
Świadczenie usługi dla osoby uprawnionej jest bezpłatne i realizowane będzie podczas wizyty osoby uprawnionej w siedzibie Okręgowego Inspektoratu Pracy w Łodzi przy al. Kościuszki 123 lub oddziałach w:
- Piotrkowie Trybunalskim ul. 3-go Maja 2;
- Skierniewicach ul. Reymonta 23;
- Sieradzu ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 64;
- Kutnie ul. Grunwaldzka 5.
Osoba uprawniona, która wyraża chęć skorzystania z usług tłumacza języka migowego do komunikowania się z Urzędem w sprawach, dla których właściwy jest Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi, proszona jest o zgłoszenie tego faktu co najmniej na 3 dni robocze przed dniem skorzystania ze świadczenia, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Zgłoszenia można dokonać e-mailem, faksem lub listownie:
Państwowa Inspekcja Pracy
Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi
Al. Kościuszki 123
90-441 Łódź
e-mail kancelaria@lodz.pip.gov.pl
fax 42 636 85 13
tel. 42 636 23 13
W kontaktach z Państwową Inspekcją Pracy Okręgowym Inspektoratem Pracy w Łodzi osoba uprawniona ma prawo do skorzystania z pomocy „osoby przybranej”.
Osoba przybrana jest to osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną (doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się) w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzielania jej pomocy w załatwianiu spraw w organach administracji publicznej, jednostkach systemu, podmiotach leczniczych, jednostkach Policji, Państwowej Straży Pożarnej i straży gminnych oraz jednostkach ochotniczych działających w tych obszarach.
Po otrzymaniu zgłoszenia Urząd zapewni obsługę osoby uprawnionej w terminie przez nią wyznaczonym lub z nią uzgodnionym.
formularz zgloszenia tlumacza.rtfLink otwiera się w nowej karcie
Zapytania prawne:
Zapytania prawne kierowane na piśmie, w tym za pośrednictwem poczty elektronicznej, są załatwiane w trybie określonym przez przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego /Dz. U. z 2021 r., poz. 735 z późn. zm./.
W przypadku podania imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego zapytanie - odpowiedzi na piśmie udzielane są niezwłocznie, a w przypadku zapytań bardzo złożonych nie później
niż w ciągu miesiąca. Zapytania prawne nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego zapytanie pozostawia się bez rozpoznania.
Uwaga: dane osobowe zachowuje się do wyłącznej wiadomości Państwowej Inspekcji Pracy, a w przypadku osobistego zgłoszenia się w celu uzyskania porady lub informacji,
nie wymagane jest podawanie danych osobowych.
Główny Inspektorat Pracy
Bezpłatne porady prawne udzielane są również przez Główny Inspektorat Pracy od poniedziałku do piątku w godz. od 9.00 do 15.00 pod numerami telefonu:
- dla osób dzwoniących z telefonów stacjonarnych - 801 002 006
- dla osób dzwoniących z telefonów komórkowych - 459 599 000
(Koszt połączenia zależny jest od stawek operatora telekomunikacyjnego. Koszty naliczane są od momentu połączenia z infolinią, tj. również za czas oczekiwania).