Wypadki i choroby zawodowe w poradach

► Jakie organy ma zawiadomić pracodawca w sytuacji zaistnienia wypadku przy pracy lub podejrzenia choroby zawodowej?

Zgodnie z art. 234 § 2 Kodeksu Pracy, pracodawca jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić właściwego okręgowego inspektora pracy i prokuratora o śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym wypadku przy pracy oraz o każdym innym wypadku, który wywołał wymienione skutki, mającym związek z pracą, jeżeli może być uznany za wypadek przy pracy.

Ponadto art. 235 § 1 Kodeksu Pracy stanowi, iż pracodawca jest obowiązany niezwłocznie zgłosić właściwemu organowi Państwowej Inspekcji Sanitarnej i właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy każdy przypadek rozpoznanej choroby zawodowej albo podejrzenia o taką chorobę.




  • banner120701
  • banner111644
  • banner178526
  • banner177694
  • banner175199
  • banner200692
  • banner200693
  • banner201670
  • banner172098
  • banner199867
  • banner186222