27.12.2018 Artykuł archiwalny

Szef inspekcji o zmianach w przepisach

Wiesław Łyszczek, główny inspektor pracy uczestniczył w konferencji prasowej 27 grudnia 2018 r. w rzeszowskim Oddziale ZUS, z udziałem Ewy Papiewskiej-Borkowskiej, dyrektora Oddziału ZUS w Rzeszowie i Doroty Kijowskiej, także z Oddziału ZUS.

Tematyka spotkania z dziennikarzami dotyczyła zmian w przepisach otoczenia prawnego dotyczących pracodawców, pracowników i przedsiębiorców, które wchodzą w życie od 1 stycznia 2019 roku.

Główny Inspektor Pracy, Wiesław Łyszczek przemawia

Główny inspektor pracy Wiesław Łyszczek przedstawił informację odnoszącą się do nowelizacji przepisów prawa pracy w zakresie akt osobowych oraz skrócenia okresu ich przechowywania, a także zmian w zakresie szkoleń okresowych pracowników administracyjnych.

Dyrektor Ewa Papiewska-Borkowska oraz przedstawicielka rzeszowskiego Oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych  Dorota Kijowska omówiły zmiany związane z nowymi obowiązkami wynikającymi ze skrócenia okresu przechowywania akt; przepisy dla przedsiębiorców w zakresie tzw. „Małego ZUS”, które będą obowiązywać od stycznia 2019 r. oraz przypomniały o zasadach funkcjonowania obowiązujących od grudnia 2018 r. elektronicznych zwolnień lekarskich.

 

Widok na salę




  • banner120701
  • banner177694
  • banner178526
  • banner111644
  • banner175199
  • banner200692
  • banner200693
  • banner199867
  • banner186222
  • banner201670
  • banner172098