• RSS
  • Wersja tekstowa
16.03.2020

I N F O R M A C J A

W związku z wejściem w życie rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszerze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii Dz. U poz 491  polecam Pani/Panu – w okresie od 20 marca 2020 r. do odwołania stanu epiedemi – organizowanie pracy w podległych Pani/Panu jednostkach według następujących zasad:

  1. czynności kontrolne prowadzone przez inspektorów pracy należy ograniczyć wyłącznie do:
    1. przypadków bezpośredniego zagrożenia życia i zdrowia pracowników,
    2. badania śmiertelnych, ciężkich i zbiorowych wypadków przy pracy,
  2. do realizacji zadań, o których mowa w pkt 1, należy wyznaczyć inspektorów pracy, legitymujących się odpowiednią wiedzą w tej dziedzinie,
  3. pozostali pracownicy wykonujący czynności kontrolne, będą świadczyć pracę zdalnie w miejscu zamieszkania,
  4. obowiązków, o których mowa w pkt 1, nie mogą wykonywać pracownicy którzy:
    1. ukończyli 60 rok życia,
    2. u których stwierdzono chorobę onkologiczną,
    3. których niepełnosprawność została potwierdzona orzeczeniem o zakwalifikowaniu przez organy orzekające do jednego z trzech stopni niepełnosprawności,
    4. u których stwierdzono schorzenia układu oddechowego,
    5. u których stwierdzono przewlekłe schorzenia układu krążenia,
    6. u których stwierdzono cukrzycę.

Dodatkowo przypominam, że pracownicy wykonujący czynności kontrolne, świadczący pracę zdalną, zobowiązani są do pozostawania w stałej dyspozycji pracodawcy – w godzinach pracy – w tym do:

  • wykonywania powierzonej pracy,
  • odbierania telefonów od przełożonych,
  • odbierania i wysyłania służbowej poczty elektronicznej,
  • raportowania bezpośrednim przełożonym o wykonanych czynnościach w ramach świadczonej pracy zdalnej.

           

Określone powyżej zasady obowiązują od dnia dzisiejszego do odwołania.

 

Z poważaniem,

 

Główny Inspektor Pracy

Wiesław Łyszczek

/-podpisano elektronicznie/

 

Do wiadomości:

Dyrektor Ośrodka Szkolenia PIP

Kierownicy komórki organizacyjnej w GIP